Cliëntenraad Thuiszorg

Judith Hoogendijk

“Ik ben werkzaam geweest als juridisch medewerker bij MEE en binnen de Wmo van diverse gemeenten. Ik ben via mijn werk en door de geboorte van mijn kinderen in aanraking gekomen met Pantein. Pantein is een organisatie die constant in ontwikkeling is. Het is dan ook belangrijk de belangen van de klant niet uit het oog te verliezen. Met mijn juridische en een bestuurlijke achtergrond wil ik een bijdrage leveren aan het werk van de cliëntenraad. Kwaliteit van dienstverlening staat bij mij hoog in het vaandel en daar werk ik graag aan mee”.

Kees van der Meeren

“Ik ben ruim 30 jaar werkzaam geweest in de sociale volkshuisvesting. In mijn werk stond de klant altijd centraal: zowel de individuele huurder als de huurdersorganisaties. Daarbij heb ik altijd speciale affiniteit gehad met ouderen en hulpbehoevenden.

Ook heb ik in een managementrol veel met zorginstellingen samengewerkt, waarbij goede dienstverlening voor de bewoners altijd het uitgangspunt was. Het directe klantcontact stond daarbij op de achtergrond, daar wil ik me als lid van de clientenraad meer op richten; aandacht voor kwaliteit voor mensen die extra zorg of steun nodig hebben”.

Peter Raaijmakers

Na 7 jaar als bestuurder (wethouder van de gemeente Landerd met in mijn portefeuille o.a. Volksgezondheid, ouderen, en de WMO) en ruim 35 jaar als fysiotherapeut (Fysiotherapie Schaijk) binnen de eerste lijn gewerkt te hebben, wil ik nu mijn expertise op een andere manier inzetten.

Met mijn bedrijf, PR Care & Quality, begeleid ik projecten in de zorg. Met mijn ervaringen binnen de zorg (uitvoerend en bestuurlijk) wil ik een bijdrage leveren aan een goed functionerende cliëntenraad van Thuiszorg Pantein. Vooral de kwaliteit van de zorg, veiligheid en dienstverlening zijn voor mij essentieel.

“Samen maken we het verschil” 



Henrietta Verstappen van Dijk

“Ik ben praktijkondersteuner en werk al jaren in een huisartsenpraktijk in Heesch.
Door mijn werk heb ik veel contact met chronisch zieken, ouderen en hoor ik dagelijks verhalen van mensen over de zorg, waaronder ook de thuiszorg.
Ook werken we nauw samen met de thuiszorgorganisaties binnen onze regio, iets wat ik heel belangrijk vind. Vooral het kleinschalig werken met kleine vaste teams die bij de klant komen vind ik een positieve ontwikkeling. Door actief te zijn in de cliëntenraad van Thuiszorg Pantein kan ik me inzetten voor goede thuiszorg in de regio. Voor mij staat voorop dat mensen zo goed mogelijk en zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen met goede zorg. Daarbij moeten we ook oog houden voor een goede werksfeer voor de zorgverleners”. 

Arja de Bekker

Samen bijdragen aan goede zorg. Dat is mijn leidraad. In mijn werk en prive. Ruim 15 jaar heb ik in de jeugd- en gezondheidszorg gewerkt. Daarna de overstap gemaakt naar het bedrijfsleven.  De verbinding met de zorg ben ik blijven houden, o.a. door ruim 8 jaar lid van de Clientenraad van een ziekenhuis te zijn geweest. Daar heb ik ervaren hoe belangrijk het is om namens de cliënten in een goede kritische relatie met de organisatie de belangen van deze cliënten te behartigen:  samen gaan voor mensgerichte zorg. Prive heb ik als mantelzorger de waarde ervaren van professionele thuiszorg. De combinatie van deze twee ervaringen maakt dat ik mij, samen met de andere leden, betrokken en actief inzet voor de cliënten van Thuiszorg Pantein. Samen bijdragen aan het borgen van kwalitatief goede en veilige zorg.